با حضور رییس هیات ورزشهای همگانی استان تهران برگزار شد

دومین مسابقات مجازی روبیک استان تهران

0 ۱۰۲

به گزارش پایگاه خبری هیات ورزشهای همگانی استان تهران،ولی الله شجاع پوریان در حاشیه برگزاری مسابقات که در سرای محله پونک جنوبی پایتخت برگزار شد گفت: این رقابت‌ها در گروه‌های سنی ۶ تا ۱۸ سال با هدف تعطیل نبودن ورزش در ایام کرونا برگزار شده تا از طریق فضای مجازی شور و نشاط را همچنان برای این اقشار کرد حفظ کرد.
وی بیان کرد: این رقابت‌ها با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، سازمان ورزشی شهرداری شهرداری منطقه پنج و هیات همگانی استان تهران ادامه یافت.
رئیس هیات ورزشهای همگانی استان تهران با اشاره به اینکه در این رقابت ها ورزشکاران پنح فرمول پیشنهادی را در بازه یک دقیقه حل کرده و در پایان داوران برترین ها را در هر رده معرفی می کنند گفت: در پایان ۱۸ ورزشکار برتر در ۶ رده سنی معرفی شدند.
به گفته وی مسابقات از صبح در بخش آماتور و از عصر امروز در رده حرفه ای و پیشرفته ادامه یافت
همچنین قهاری رئیس کمیته بازی های فکری هیات همگانی استان تهران ادامه داد: این مسابقات ۳۰دوره جشنواره بازیهای فگری، ۹دوره مسابقات ملی و دومین جشنواره مجازی بازیهای فکری مجازی مکعب روبیک به مدت یک روز برگزار شد
مهدی قهاری با بیان اینکه ۳۶۷ورزشکار از میان ۲هزار علاقه مند شناسایی و در این رقابت حضور یافتند تاکید کرد: در این رقابت ورزشکاران در رده های سنی ۶ تا هشت سال، ۹، ۱۰، ۱۲، ۱۳ و ۱۵ تا ۱۸ سال رقابت می کنند.
وی با بیان اینکه رکورد این ورزش با ۳.۵ ثانیه مربوط به ورزشکار خارجی است افزود: این رکورد در کشور حدود هفت ثانیه است و در این رقابت ها ورزشکاران پنج فرمول را از ۱۲ ثانیه تا ۲ دقیقه (آماتورها) انجام خواهند داد.
قهاری گفت: ۱۲ ورزشکار خارجی از کشورهای عمان، عراق، ترکیه، انگلستان و کانادا در این رقابت شرکت دارند.
مهسا رضایی نایب رییس کمیته بازی روبیک استان تهران نیز افزود: در این رقابت ها علاوه بر ورزشکاران تهرانی، علاقه مندانی برای ارزیابی مهارت خود از استانهای البرز، قزوین، فارس، اصفهان، یزد، بوشهر، بندرعباس، گلستان، مازندران و گیلان نیز شرکت دارند.
وی با بیان اینکه این رقابت ها سالانه به صورت تقویم میلادی سالانه یکبار توسط این کمیته برگزار می شود گفت: مکعب روبیک دارای انجمن جهانی و  برای گستردگی این ورزش نیازمند تشکیل فدراسیون جهانی است.
به گفته رضایی در این رقابت ۲۰۰ ورزشکار به صورت آماتور و ۱۶۷ نفر حرفه ای از طریق اسکایپ رقابت می کنند و میانگین نمرات آنها توسط داوران محاسبه می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.